Rabu, 21 Ogos 2013

Bab 5-BIMA

Aku benar-benar terkejut dengan kehadiran sebuah kereta jenis Walkswagon Golf GTI di hadapan rumah ku. Aku menjenguk sekali lagi dan kelibat pemilik kereta mula kelihatan dari perut kenderaannya. Alangkah terkejutnya aku melihat gerangan lelaki yang aku kenali. Jeremy!!!
Aku kalut. Apa dibuatnya di rumah ku ini? Bagaimana dia tahu aku tinggal di sini? Lama aku terintai-intai di sebalik langsung di ruang tamu itu. Mahu keluar.. tetapi untuk apa? Aku tidak mahu jumpa dia! Jadi biar sahaja dia terintai-intai ke dalam dari luar pagar itu? Entah! Paling memelikkan aku bagaimana dia tahu rumah ku? Alamak! Boy dengan teman wanitanya sudah lama keluar. Aku hanya tinggal seorang di rumah ini. Apa yang harus aku buat sekarang? Keluar dan menjemputnya masuk minum kopi? Eh! Hilang akal ke kau ni, Darina? Habis tu? Buat pekak aja, begitu? Entah.. aku resah disebalik intaian ku.
Akhirnya menyedari tiada sesiapa yang boleh membantu aku menghalau lelaki itu aku keluar juga. Jeremy James terus tersenyum melihat kedatangan ku.
“What are you doing here?” soal ku tidak senang.
“Looking for you, Darina..”
“How do you know my location?” aku menyoal lagi masih dengan nada tadi.
“Bernice! I get your adress from her and I’m here because I want to invite you dinner with me..” luah lelaki cina itu lembut.
“No! I tak mahu..”
Please.. I janji I akan hantar you balik lepas dinner.” Suara garau lelaki itu kedengaran memujuk lagi. Mendayu-dayu suaranya namun aku sedikit pun tidak ingin terlena.
“Nak buat apa? Jeremy, jangan datang sini lagi. I tak suka orang yang I tak kenal datang rumah I!” tegas ku serius.
Jeremy tersenyum. “Is there anyone with you in this house?” soalnya tanpa mempedulikan apa yang aku tegaskan kepadanya sebentar tadi.
“Why it become your concern now?” soal ku mula merasa cuak. Apa maksudnya bertanya begitu? Kalau tiada sesiapa di rumah ku maka dia pula yang mahu menemankan aku? Oh tidak mungkin itu akan terjadi!
“Maksud I kalau you seorang aja di rumah, kenapa tak kita keluar jalan-jalan, get some fresh air with me? What do say? You’re refused to have dinner with me then I’ll decide to have some conversation with you about us,” ujar Jeremy lagi.
“Just you and me in your car?” soal ku sedikit jengkel.
“Yes..” balas Jeremy bersungguh.
“Supaya you boleh buat apa yang you suka, macamana you buat pada I waktu kita kat Slattern House last time?” sekali lagi aku sengaja melemparkan nada sinis ku kepadanya. Peristiwa di kelab malam tempohari masih segar diingatan ku bagaimana lancangnya dia meraba dan cuba mencium ku.
“No! I’m so sorry about that. Darina. I’m coming for apologize,” balas Jeremy dengan sedikit riak wajah bersalah. Dia memandang ku lama sehingga aku dapat melihat kesungguhan dalam kata-katanya.
“I ada dengar you mention about ‘us’ just now. Itu memang kendengaran pelik sebab I tak pernah sedar pun ada kewujudan ‘kita’ antara kita berdua selama ni,” sindir ku dengan sengaja menekankan perkata ‘us’ yang disebutkan Jeremy sebelum ini. Caranya berbicara seperti ada sesuatu sedang berlaku antara kami berdua sedangkan dia langsung tidak pernah memiliki tempat dalam hidup ku apatah lagi hati ku.
“Oh, please do not mocking me, Darina. I’m here as a civilized human. Don’t treat me this way,” keluh Jeremy mula kecewa dengan sikap ku.
Bertamadunlah sangat you ni. Apa yang yang jadi kat club tu sebelum memang cukup membuktikan yang ni seorang yang cukup adab,” ejek ku lagi.
Sekali lagi Jeremy mengeluh dengan ejekan ku. “I janji I takkan buat macam tu lagi. I akan jaga batas I dengan you, okay? Sepanjang dua minggu ni I hampir lemas dengan memori tentang you. I tahu I dah melampau sebelum ini. Bagi I peluang sekali lagi. I akan perbetulkan semua kesalahan I tu, please?” rayu lelaki itu semakin berungguh.
Aku terdiam dalam helaan nafas. Entah apa yang harus aku katakan kepada lelaki ini. Jelas sekali dia memiliki perasaan cinta kepada ku namun aku tidak begitu. Adakah lelaki seperti ini mampu menjamin kebahagiaan ku di hari depan? Entahlah..
“Darina..”
“Wait here. I’ll come back later..” ucap ku memintas bicara Jeremy. Kali ini aku mahu mengikutnya tetapi bukan untuk menerima cintanya sebaliknya aku mahu menjelaskan kepadanya tentang diri ku dan keinginan ku kepada seorang lelaki.
Setelah lima minit bersiap ringkas aku akur untuk naik kereta dengan lelaki itu. Melebar senyuman lelaki itu kepada ku saat membuka pintu keretanya buat ku.
“Where are we going?” soalnya kepada ku setelah beberapa saat kereta itu berlalu. Dia masih belum ada idea untuk membawa aku ke mana sementelah aku menolak untuk makan malam dengannya.
“Emm... Paparich, Subang Taipan,” jawab ku setelah berfikir buat beberapa saat. Jeremy akur lalu menghalakan kereta ke tempat yang aku maksudkan.
“Darina, kenapa susah sangat nak hubungi you semenjak kebelakangan ni? Kenapa you tak pernah jawab call dari I?” Jeremy memulakan perbualan setelah kami berdiam buat seketika di dalam kereta itu.
Aku tidak memandangnya namun dalam kebisuan itu kening ku berkerut. Bila masa pula dia menelefon dan aku tidak menjawabnya? Lagi pula dia tahu ke nombor telefon ku? Ah! Mungkin dia sudah mendapatkannya dari Bernice. Jika alamat rumah ku boleh diberi oleh wanita ibu ayam itu, masakan nombor telefon ku tidak diberinya?
“I tak ingat pulak yang I ada ignore call dari you. Bila masa pulak you call I?” balas ku dalam nada bersahaja. Saja aku mahu menduga yang mana satu panggilan yang datang daripadanya.
“Tengahari ni I ada call tapi you tak jawab dan tak call I semula. Macam tu juga dengan sms I bagi pada you. You tak balas,” jelas Jeremy pelahan. Biarpun sedikit namun ada kedengaran di telinga ku tentang rasa terkilannya. Ah! Lelaki ini memang pandai memainkan wataknya. Dia memang pandai mewarnakan rupanya dengan berbagai karaktot supaya aku tertipu.. desis hati ku.
Oh! Setelah aku berfikir seketika barulah aku perasan. Mungkin nombor asing yang aku lihat di telefon ku ketika aku mahu ke kedai Barakah sebentar tadi adalah nombor lelaki ini. “Sorry.. I tak tahu rupanya itu nombor you,” ucap ku perlahan. Apa bezanya kalau aku tahu pun? Apa yang pasti, aku takkan jawab!
“It’s okay. Sekarang you ada dengan I. I happy sangat,” ujar lelaki itu ceria semula suaranya. Dia tersenyum sambil memandang ku sekilas.
“Jeremy, how old are you exactly?” entah kenapa aku teringin mahu tahu umur lelaki ini pula. Selama ini aku memang tidak pernah mengambil tahu apa-apa tentang dirinya. Malah tidak pernah terlintas keinginan mahu mengenalinya dengan lebih mendalam.
“39 years old. Old enough, right?” Jeremy menjawab dalam senyuman manisnya.
Aku hanya membalas tawar. Tuanya? Aku dengan dia berbeza empat belas tahun. Wow! Sepadan ke aku dengan dia ni? Kalau sekarang baru nak belajar bercinta dengannya nanti bila aku kahwin dengan dia ni, berapa umur dia? Bila dah kahwin ada anak, bila anak mahu masuk sekolah dia larat lagi ke nak hantar anak ke sekolah? Atau dia sudah terlantar akibat strok? Eh! Jauhnya fikiran aku merayau? Siapa pulak yang nak kahwin dengan lelaki ni? Dah sunat ke dia ni yang aku dok fikir nak kahwin? Eeii.. Tolonglah! Geli! Geli!
You lebih tua dari I 14 tahun. You sedar tak mungkin I ni tak cukup matang untuk lelaki seusia you?” sengaja aku menduganya dengan alasan itu. Bagus juga jika dia mahu menarik diri dari memikat ku. Kalau dia faham aku sedang mengelak darinya itu lebih bagus!
“Umur tu cuma nombor, Darina. Manusia memang semakin tua setiap hari. Apa yang penting perasaan yang I ada untuk you ni,” jawab Jeremy langsung tidak hairan dengan semua itu. Dia sempat meleparkan senyumannya saat menoleh kepada ku.
“But to me, age is not just a number, Jeremy..” keluh ku teramat perlahan. Hanya aku sahaja yang mendengarnya. Hidup bukan semudah berlalunya beberapa angka seperti yang dikatakan oleh Jeremy tadi. Hidup lebih dari itu..
“Pardon me?”
Terus aku menoleh kepada lelaki itu dan menggeleng perlahan menidakkan pertanyaannya tadi. Kemudian pandangan ku alihkan ke jalan raya yang sedikit lengang di Seksyen 18 itu. Tidak banyak kereta di atas jalan malam-malam begini. Akhirnya sehingga tiba di restoran kopitiam yang aku maksudkan kami hanya berdiam. Setiba di restoran itu keadaan sedikit sesak. Tetapi mujur sahaja pelayan menunjukkan sebuah meja yang agak tersorok dari kawasan merokok dan kawasan itu sedikit lengang. Selesai membuat pesanan aku memandang lelaki cina itu.
“Tentang hasrat you sebelum ni, I tak tahu nak cakap apa dengan you sebenarnya. Tapi secara jujurnya I tak senang dengan you sebab I tak suka mana-mana lelaki sentuh I macam yang you buat pada I sebelum ni. I rasa you ni jenis lelaki yang tak hormat perempuan..” aku berterus terang sahaja dengannya tentang pendirian ku mengenai dirinya.
Wajah Jeremy berubah sedikit setelah mendengar bicara ku itu. Tetapi dia hanya diam tidak menjawab. Mungkin juga memberi peluang kepada ku untuk meluahkan apa yang mahu aku katakan kepadanya.
“Jeremy, memang I study kat oversea sebelum ini tapi pendirian I tentang lelaki langsung takde kena mengena dengan kenyataan itu. I masih perempuan yang bermaruah dan I bukan jenis perempuan yang suka main-main dengan lelaki. Bagi I lelaki ni memang rumit untuk ditangani. Dan pada masa yang sama, I begitu sukar untuk melepaskan diri daripada lelaki. Tak mudah bagi I meletakkan kepercayaan pada mana-mana lelaki termasuk you. I dah cukup jelas tentang apa yang I mahukan daripada lelaki sebenarnya. Tetapi I tidak pasti sama ada you mempunyai ciri-ciri tu."
“What do you mean? Maksud you I ni tak cukup bagus untuk berdampingan dengan you?” Jeremy lantas mencelah tanpa menunggu aku habis berbicara.
“You memang lelaki yang sempurna pada luarannya. You ada cukup material yang dimahukan oleh semua perempuan dan you juga good looking guy but…” aku sengaja tidak menghabiskan bicara kerana aku masih tidak tahu ayat yang mana yang harus aku luahkan kepadanya agar dia mengerti apa yang aku maksudkan.
“But what?”
Di hati ku teralun keinginan memiliki seorang lelaki yang sempurna pada pandangan mata perempuan ku. Macam Alex O’loughlin atau mungkin yang seiras itu.. Eh! Kenapa muka lelaki kat Barakah tu jugak yang aku bayangkan? Boleh blahlah dia tu! jerit hati ku marah kepada diri ku sendiri.
“I takde selera dengan lelaki. I lesbian..” akhirnya ayat itu yang aku luahkan kepadanya. Entah kenapa aku luahkan sesuatu yang tidak benar tentang diri ku. Padahal bukan itu masalah sebenarnya. Cumanya aku merasakan dia bukanlah orang yang sesuai untuk aku berkongsi cerita tentang siapa diri ku sebenarnya. Syarat pertama yang aku harapkan pada seorang lelaki yang bakal menjadi suami ku langsung tidak tepat dengan lelaki ini. Syarat pertama untuk menjadi suami ku lelaki itu mesti beragama islam yang diwarisi dari kedua ibu dan ayahnya. Aku tidak mahu berkahwin dengan mualaf kerana aku tidak mahu memikul tanggungjawab yang aku sendiri tidak mampu pikul. Kalau aku sendiri pun sekadar islam hanya pada nama, layakkah aku mengislamkan orang lain? Sudah tentulah tidak. Jadi lelaki ini sudah jelas terkeluar dari senarai.
What?” jelas sekali Jeremy amat terkejut dengan penjelasan pendek ku tadi.
“I suka perempuan, Jeremy. You dengarkan apa yang I cakap tadi?” ucap ku kembali mengulang kenyataan tadi. padan muka kau!
“No, I don’t believe you..” Jeremy menggeleng enggan mempercayai apa yang aku katakan tadi. Hilang keceriaan di wajahnya saat itu. Yang ada hanya ketegangan sahaja yang tinggal.
Aku tersenyum seketika. Sudah ku agak dia memang tidak akan percaya. Tapi apa aku peduli? “Terpulanglah you nak percaya I atau tak. Tapi yang jelasnya I tak boleh nak paksa diri I untuk terima lelaki sebab I lebih suka kaum sendiri,” kata ku mudah.
“But why? I don’t understand. You are beautiful woman. Kenapa mesti you pilih jadi gay? tekan Jeremy jelas sekali dia tidak berpuas hati dengan pendirian ku. Dia seakan tidak percaya dengan pengakuan ku itu. Mungkin juga dia sukar untuk menerimanya.
“Ini tak normalkan?” soal ku sinis dan sedikit jengkel.
“Of course!” balas Jeremy pantas dan agak keras. Bicara kami terhenti apabila seorang pelayan berbangsa Burma datang membawa minuman yang kami pesan sebentar tadi. Setelah itu bola mata ku kembali menadah renungannya kepada ku. Aku hanya tersenyum dan menjungkit bahu sahaja. Perlukah aku menjelaskan kepadanya?
Jeremy menghela nafas keras. Tidak senang dia dengan sikap ku yang begitu selamba sedangkan dia benar-benar serius.
“I ada alasan I sendiri kenapa I pilih untuk jadi macam ni. Apa alasannya you belum berhak untuk ambil tahu. Cukuplah kalau you tahu yang I memang tak pernah ada apa-apa impian untuk pergi sejauh itu dengan mana-mana lelaki selama ini,” ucap ku tenang.
“I bukan orang yang pertama ditolak begini ke, Darina?”
“Maybe..” cukuplah dengan jawapan itu kerana aku tidak ingin membuka lembaran lama mengenai Jabar dan lelaki-lelaki yang pernah cuba dekat dengan ku ketika aku di universiti dahulu.
“Give me a chance, dear. I akan cuba ubah pendirian you tu..” pujuk Jeremy enggan mengalah begitu cepat. Serta merta dia meletakkan tangannya di atas tangan ku. Namun tidak sampai beberapa saat aku terus menarik tangan ku dari disentuh olehnya.
“You nak ubah pendirian I? Macamana?” balas ku sedikit sinis. Aku lantas menggeleng dengan secangkir senyuman tawar. Cukuplah aku pernah melihat sikap lelaki ini kepada ku suatu masa dahulu. Dia bukannya benar-benar cintakan aku sebaliknya dia tergoda dengan apa yang aku miliki. Hanya itu! Malah sebahagian dari diri ku agak pesimis tentang kewujudan cinta suci sebenarnya. “Mustahil I akan letakkan kepercayaan pada lelaki yang melayan wanita sekadar objek yang menggairahkan untuk disentuh dan dinikmati. Tidur dengan you sekali dua itu bukan penyelesaian pada masalah naluri yang I hadapi sekarang ni. Carilah orang lain yang lebih sepadan dengan you, Jeremy. Sebab buat masa ini I belum terfikir untuk terlibat dengan mana-mana lelaki. I tak berminat..”
No! You tak boleh judge I macam tu. You belum kenal siapa I lagi..” jeremy cuba untuk menyangkal dakwaan ku tentang dirinya.
“You yang buat I kenal you macam tu. First impression itu pentingkan? Malangnya you buat I tak happy dengan you,” balas ku semula.
Jeremy terkedu tidak mampu menolak kenyataan ku itu. Namun erti kata putus asa masih tidak dikenalinya. Semenjak dari di restoran itu sehinggalah kami tiba di taman permainan berhampiran dengan rumah ku Jeremy asyik memujuk rayu sehingga aku naik muak melihat lelaki itu. Tidak tahu bahasa! Dia memberhentikan kereta di hadapan taman itu. Walaupun pelik namun aku tidak mempersoalkan tindakannya itu kerana rumah ku hanya beberapa meter sahaja dari taman itu.
“Cukuplah, Jeremy. You nak I cakap macamana lagi baru you nak faham?”
Just one chance.. I’m beging you, Darina. I betul-betul sukakan you,” rayu Jeremy lagi.
Aku mendegus keras kerana sudah teramat bosan dengan telatah lelaki ini. Semakin aku berkata tidak semakin itulah dia merayu. Entah apa lagi ayat yang harus aku luahkan supaya dia mengalah sahaja. Aku benar-benar tidak mahu dia mengharap kepada ku. Atau dalam erti kata lain aku tidak mahu dia menganggu hidup ku lagi!
“Look at me, dear...” Jeremy dengan berani menarik wajah ku agar memandangnya. “I’ll do anything for you. You nak apa aja, you cakap. I boleh belikan you kondo kalau itu yang you nak. Atau you nak kereta?”
“I bukan perempuan materialistik! You jangan ingat you boleh beli hati I dengan pemberian macam tu. Cukuplah! I dah tak mahu cakap pasal ni lagi..” tegas ku geram.
“I can’t stop thinking about you..”
“Kenapa I? Banyak lagi perempuan kat luar sana yang sanggup buat apa aja untuk you. You ni dah salah oranglah, Jeremy,” tekan ku sudah tidak senang dengan pujuk rayunya. Bosan!
“No! you takkan tahu selagi you tak beri I peluang. Please.. sekali saja. I tetap nakkan you,” pujuk sang lelaki lagi namun aku tetap menggeleng. Jawapan ku masih juga tidak!
“Darling.. look at me, please..”
“I dah takde apa nak cakap lagi. Lepaslah!” tegas ku sudah rimas tahap kronik dengan lelaki ini. Tak faham bahsa ke dia ni?
“One chance.. please..” pujuknya cukup mengharap. Wajah ku terus dipegangnya enggan membiarkan aku memandang ke arah lain.
“No! Jeremy, I tak bo.. Oh! My god!! What are you doing?Jeremy!!!!!” aku menjerit sekuat-kuat hati ku sekalian itu aku menolak tubuh lelaki itu agar menjauhi ku. Tidak berjaya dengan menolaknya aku memukulnya agar dia melepas ku. Mujurlah aku sempat mengelak dan bibir lelaki itu yang cuba disasarkan ke arah bibir ku sebaliknya terbenam di pipi ku. Akibatnya kami bergelut di situ. Dia terus memeluk ku dan aku pula cuba melepaskan diri.
“Stop it!!!!!!” sekali lagi aku memekik sekuat-kuat hati ku bagi mengelak dari perlakuan kurang ajar lelaki itu. Tubuhnya ku tolak sekuat-kuat hati ku biarpun dia enggan melepaskan aku.
Seketika kemudian tiba-tiba aku dikejutkan dengan dentuman kuat dan kaca dari tingkap kereta bertebaran masuk ke dalam kereta itu. Kami sama-sama terkejut. Saat itu juga pelukan Jeremy terlepas serta-merta. Tubuh Jeremy ditarik seseorang dari luar melalui tingkap yang pecah itu. Dalam keadaan kelam kabut itu aku lihat lelaki Cina itu sudah berada di luar keretanya. Ada seseorang bersamanya dan dalam kesamaran cahaya bulan aku lihat Jeremy terhoyong-hayang entah kenapa. Dalam keadaan terkejut dan takut aku lantas keluar dari kereta itu. Saat di luar barulah aku tahu bahawa Jeremy sedang dibelasah oleh seorang lelaki lain. Dek kerana masih takut dan terkejut aku segera mengasingkan diri dari dua lelaki itu.
“Kurang ajar!!! Apa kau nak buat pada dia ha? Berani kau usik dia!!!!” herdik lelaki itu hilang sabar. Aku hanya mampu memandang kerana aku benar-benar tidak tahu apa yang harus dibuat saat itu. Jeremy langsung tidak mampu membalas keperkasaan lelaki itu. Dia hanya mampu menadah dirinya untuk dihukum oleh lelaki itu. Hingga akhirnya apabila dia jatuh tersandar ke pintu keretanya Jeremy lantas merebut peluang itu untuk melarikan diri.
Lelaki itu menendang pintu kereta lelaki itu berkali-kali sebelum kereta merah itu berlalu pergi dengan pantas. Aku pula? Terpaku di situ menahan gentar kerana jika sebentar tadi aku berduaan dengan Jeremy kali ini aku dengan lelaki yang tidak aku kenali pula. Semakin gentar apabila aku lihat dia cuba mendekati aku. “Jangan dekat!!!” jerkah ku pantas. Bergetar suara ku menahan rasa takut melihat bayang lelaki itu. Kalau boleh aku mahu melarikan diri namun dia berdiri di hadapan ku dan menghalang laluan untuk ke rumah ku.
“Jangan takut. Abang takkan apa-apakan adik..” pujuknya dalam pada dia cuba juga untuk mendekati ku. Namun langkahnya terhenti apabila aku semakin berundur ke belakang enggan dihampiri olehnya. “Adik tak nak buat report polis ke?” soalnya.
“Jangan dekat! Saya jerit nanti kalau awak cuba apa-apakan saya!” ugut ku dalam keberanian yang tidak seberapa. Saat ini aku sudah seperti mahu menangis. Aku sedar aku masih belum selamat sepenuhnya. Melihat dia semakin mendekati aku semakin takut.
Lelaki itu akhirnya terpaku di tempatnya. “Abang cuma nak tolong adik aja. Abang bukan orang jahat. Apa kata adik buat report polis tentang tadi tu?” luah lelaki itu cuba meyakinkan ku.
“Saya tak mahu buat report polis. Saya cuma nak balik. Tolong jangan apa-apakan saya..” ucap ku tetap enggan didekati oleh dia. Wajahnya gagal ku lihat kerana kawasan itu agak gelap. Saat itu aku sememangnya sudah tidak ingin mengenali dia siapa sebaliknya aku mahu lekas balik ke rumah. Setelah apa yang berlaku aku tidak mampu meletakkan kepercayaan kepada sesiapa pun termasuklah lelaki ini biarpun dia sudah membantu ku. Manusia di atas dunia ini ada berbagai topeng yang menyukarkan aku melihat siapa mereka sebenarnya.
“Okay! Kalau adik nak balik pergilah balik. Tapi hati-hati. Jangan ikut lelaki yang tak dikenali lagi. Bukan selamanya kita akan bernasib baik seperti hari ni..” pesan lelaki itu lembut.
Namun aku terus terpaku di situ. Aku takut kerana untuk pulang aku harus melintasinya. Aku bimbang dia akan menangkap ku apabila aku berdekatan dengannya. “Kenapa?” lelaki itu menyoal aku kehairanan.
“Tepilah! Macamana saya nak balik kalau awak berdiri kat situ? Saya tak mahu dekat dengan awak! Semua lelaki tak boleh percaya! Termasuklah awak!” tekan ku. Namun nada ku bergetar.
“Baliklah. Abang takkan apa-apakan adik. Bukan semua orang jahat dalam dunia ni..” balas lelaki itu cukup lembut
“Tapi saya tak kenal awak!” bentak ku.
“Okaylah. Kalau adik nak balik, baliklah. Cuma lain kali jangan ikut orang yang sembarangan naik kereta macam tadi tu. Bahaya! Kalau dah berdua-duaan dalam kereta memang senang dia nak buat apa-apa,” pesan lelaki itu sambil meminggirkan dirinya agak jauh agar aku dapat berlalu segera.
Tiada kata yang aku luahkan. Hanya kelegaan yang aku rasakan saat ini sehingga aku terlupa untuk mengucapkan terima kasih kepada lelaki itu sebelum berlalu. Hanya setelah tiba di rumah barulah aku menyedari ketelanjuran ku itu. Betapa sombongnya aku kepada lelaki itu sehingga bantuannya yang telah menyelamatkan maruah ku tidak aku hargakan biar sedikit pun. Kini aku mula dihambat rasa kesal!
Di dalam bilik aku hamburkan segala perasaan ku dengan tangisan. Pipi yang masih berbekas ciuman lelaki itu ku sapu dengan kasar. Betapa jijiknya aku dengan diri ku ini. Semudah itu sahaja aku dapat disentuh oleh lelaki seperti Jeremy. Betapa bodohnya aku kerana mengikutnya. Sangka ku apabila dia berjanji tidak akan mengulangi lagi perbuatannya sebelum bermakna dia sudah berubah tetapi kalau sudah biasa makan bangkai tidak dapat makan mencium baunya pun jadilah! Begitulah busuknya lelaki bernama Jeremy itu. Tetapi salah ku juga. Aku sudah tahu dia lelaki persis apa tetapi aku tetap juga memperbodohkan diri ku untuk mengikutnya. Aku sendiri yang menempah susah sebenarnya. Mujurlah ada lelaki yang mengaku dirinya sebagai ‘abang’ tadi. Kini sedikit sebanyak aku kenali diri ku tidaklah seteguh mana. Masih juga terlayu dengan pujukan lelaki seperti Jeremy.
Puas menangis aku akhirnya berlalu ke bilik air. Tubuh yang sedikit kelesuan ku segarkan di bawah pancuran air. Namun fikiran ku masih tidak lepas memikirkan tentang peristiwa tadi cuma kali ini bukan Jeremy lagi yang aku fikirkan.
Saat itu fikiran ku mula penuh dengan bayangan lelaki itu. Siapa dia? Ah! Sayangnya aku tidak nampak rupanya tadi. Dari gaya percakapannya dia seorang lelaki yang lembut. Mungkin juga niatnya baik mahu membantu ku. Jika tidak takkanlah dia boleh membenarkan aku pulang begitu sahaja. Malah aku tidak berterima kasih kepadanya pun dia tidak berkata apa-apa. Ah! Menyesal pula aku melayannya seperti itu.

Darina, tadi kata tak percaya lelaki? Sekarang ni apa pulak? Yang seorang lagi tu pun lelaki juga.. hati ku mula mengingatkan diri ku yang mula terlalai lagi. Menyedari aku mula tersasar jauh lantas aku mencapai krim mandian di tepi. Soal Jeremy atau tentang lelaki misteri itu habis ku singkirkan dari benak ku.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan