Ahad, 17 September 2017

ENGKAU KESUMATKU PROLOG

PROLOG-ENGKAU KESUMATKU
‘Kau bertanya mengapa aku berdendam? Mengapa aku tega? Tidakkah kau tahu hidupku ini pernah dilanda kemiskinan kerana ketamakan orang lain. Aku terbiar sendiri. sebarang kara setelah semua milikku diambil. Aku berdendam. Aku mahu musnahkan semua orang yang menghancurkan hidupku!’ hati Lamia berkata-kata sendiri.
Sekoyong-koyong raut ibu kesayangannya hadir lagi di benaknya. Hidup di kelilingi orang yang tamakkan harta. Dia terpinggir jauh. Menjalani hidup dalam kesepian dan kesedihan.
Tetapi dia pernah merasa penat untuk berduka. Dia muak! Dia tidak ingin menjadi orang yang lemah lagi. Dia mahu menjadi orang yang hebat agar dapat mengalahkan semua orang di sekelilingnya.

Dia mahu orang tahu... akulah Lamia Sabiya yang pernah kau buang dulu! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan